Saturday, June 6, 2009

MY Dad + Fighting fiSh

Aku dah bangun!!!!!!Dunia aku datang...huhu
Ahad...hari yang cukup indah...hari ni ayah aku g check kaki yang sakit tu...allhamdulillah kaki ayah dah ok...syukur..semuanya sudah ok...masa balik ayah aku bawak balik fighting fish(ikan laga)...x pernah ayah aku beli haiwan untuk pelihara...katanya'Diri sendiri x leh nak manage ni kan haiwan tu,kesian ..'ayah aku slalu cakap mcm tu masa aku beli hamster,ikan masa aku umo 12..huhu..apa yang ayah aku cakap dulu memang betul pn...haiwan aku beli mesti mati atau pn lari.hamster aku yang lari dulu'..aku memang x pandai jaga langsung...bila dah Form 3..aku cuba bela ikan toman bunga.... xpernah pn aku nak bela ikan...aku ternampak ikan toman semasa aku tukar tiub basikal aku...muka x nk senyum langsung..datang dekat je ngn akuarium nak je dia libas ekor dia...tercabar jgk aku n aku ambil keputusan untk belanya..aku letak namanya 'tiger'...1stly aku beli mak n ayah aku bising..'ikan pe yang ariff bawak balik ni hitam semacam je'..aku x ambil peduli...memandangkan aku dah bagi makan ..pkl 11malam aku nak tido...tapi x leh nak tido...tiger g libas ekor dia hampir pecah jgk la akuarium tu....'aku tau akuarium ni kecik untuk ko..nti aku ade duit aku upgarde ya tiger'.....sementara aku beli akuarium baru aku letak dalam baldi ...huhu..mak aku bising cari baldi..nk basuh kain..huhuhu
2minggu lps tu aku dapat membeli akuarium untuk tiger..makin lawa tiger aku ni..baru aku tau kalau slalu bersihkan air ...nampak tompok yang mmng lawa..makin lama makin membesa...membe abang aku suruh g jual kat hotel leh dapat RM 100...ish x yah la...makin membesa akuarium pn dah x selesa untuk tiger...aku terpaksa lepaskan dia...bye tiger....
aku nak cite pasal ikan ayah aku beli tercerita kisah lama plk..huhu..ok kembali pada fighting fish yang ayah aku beli...letak dalam akuarium kecik n adik aku nk jaga ..ikut la adik.....






Toman yang aku bela dulu lebih kurang macam ni la..tapi sisik tiger lagi cerah..huhu




Ikan laga yang ayah aku beli


Akuarium abang aku


AKU punya akan datang tapi bukan ikan ya...
= )

4 comments:

░♥si lampu neon♥░ said...

aku pon bela ikan gak besttt

SHAIKH said...

ikan pe?
bela jgn lpa bagi makan...huhu

cikYANchoco said...

waaa.. sgt besa ikan toman ayah ko kan.. :D bis ko nk bela aper lak ? jgn tiger suda... :)

SHAIKH said...

alamak dia pic baru la plk..huhu;)
lebih kurang la..huhu